Geoblog.pl    coati    Podróże    Peru, Boliwia 2014    Reserva Nacional de Fauna Andina Eduardo Avaroa

Reserva Nacional de Fauna Andina Eduardo Avaroa

Boliwia
Boliwia, Laguna Colorada

Aż trudno uwierzyć ile różnych cudownych widoków można obejrzeć w ciągu dwóch dni. I trudno uwierzyć, że tu krajobraz zmienia się co parę kilometrów. Przepiękne szczyty wulkanów wystające z półpustynnych równin Altiplano, kolorowe góry, które dały natchnienie Salvadore Dali do namalowania niesamowitych obrazów, pola gejzerów tryskających parą na kilkadziesiąt metrów, bajeczne kolory lagun i brodzących po nich setkach flamingów, stada lam i przemykające grupkami wikunie oraz króliki, które z bliska okazały się długoogoniastymi wiskaczami. Była to chyba obok dżungli najpiękniejsza cześć wyprawy.
I nic to, że mimo czystego nieba i rażącego słońca było zimno, a wieczorami, w nocy i rankami nawet bardzo zimno. Podczas drugiego noclegu, tym razem całą grupą w jednym pokoju, oprócz kołder i kocy używaliśmy śpiworów. I nie było odważnych, żeby wejść pod hostelowy prysznic. W nocy zamarzła woda w przewodach naszej toyoty i rano pomógł dopiero podłożony pod silnik ogień. Nic to też, że mieliśmy problemy z oddychaniem ( i nie tylko my), a męczyło nawet spożywanie posiłków. Brakowało tchu. Wszystko przez wysokość, na której przebywaliśmy. Podróżowaliśmy powyżej 4000 mnpm, nocowaliśmy na 4300, a dotarliśmy do 4900 m w okolicy gejzerów. Cale szczęście, że pod ręką były niezawodne liście koki. Ich żucie naprawdę pomagało. Pomagała też mocna herbata z liści koki. Było niesamowicie i cudownie - i ręczę, że nie była to wcale zasługa koki:)