Geoblog.pl    coati    Podróże    Meksyk 2010    nie ma to jak na miejscowym targu

nie ma to jak na miejscowym targu

Meksyk
Meksyk, Mexico

Uwielbiam targi! Oczyma pożeram wszystko co się tylko do jedzenia nadaje i oczywiście, jak zwykle kupujemy takie ilości owoców, że nie jesteśmy w stanie ich potem spożyć. Na targu można zjeść dobre tacos, przyrządzane na twoich oczach i popić wyciskanym z zabytkowej maszynki sokiem pomarańczowym. Za tym sokiem pomarzyć potem tylko można bo w kraju takiego się nie napijesz. No więc pijemy te soki i pijemy...Próbujemy sery, inne niż nasze, takie fajnie ciągnące się. Już wiem jak wygląda poblado na wagę, bo wcześniej widziałam je tylko na talerzu. Poblado na talerzu to gesty, ciemny sos z ostrej papryki, innych przypraw, orzechów i czekolady. Wymyśliła go dawno, dawno jakaś zakonnica i poblado zapanowało w kuchni meksykańskiej na zawsze. Ja uwielbiam, Andrzej nie lubi tej mieszanki chili z czekoladą. Tu kobiety przychodzą do pracy z dziećmi, no i potem te dzieci widać śpiące w różnych pudłach czy skrzynkach, no ale zawsze przy matce.